Leeractiviteiten moeten altijd door iemand worden opgedragen, bijvoorbeeld door een praktijkopleider. Anders vindt er geen leeractiviteit plaats.
Oefenen
Oefening 1
Juist! Deze stelling is niet natuurlijk onzin.
Leeractiviteiten kunnen ook worden ondernomen door degene die aan het leren is. Het is heus niet zo dat iemand altijd een leeractiviteit aangereikt hoeft te krijgen. Als je ergens over nadenkt, dan doe je dit tenslotte zelf. Wel kan een praktijkopleider de leeractiviteit beinvloeden, bijvoorbeeld door een opdracht te geven. Of door het initiatief te nemen iets uit te leggen.
Deze stelling is niet waar; je hebt niet het juiste antwoord gekozen.
Leeractiviteiten kunnen ook worden ondernomen door degene die aan het leren is. Sterker nog: het is heus niet zo dat iemand altijd een leeractiviteit aangereikt hoeft te krijgen. Als je ergens over nadenkt, dan doe je dit tenslotte zelf. Wel kan een praktijkopleider de leeractiviteit beïnvloeden, bijvoorbeeld door een opdracht te geven. Of door het initiatief te nemen iets uit te leggen.
Oefening 2
Als iemand leert om counterwerkzaamheden te doen, wordt er zowel cognitief, affectief als psychomotorisch geleerd.
Juist!
Cognitief, affectief en psychomotorisch leren hebben allemaal raakvlakken met elkaar, het is niet zo dat ze apart van elkaar gezien moeten worden.
Je hebt niet het juiste antwoord gekozen.
Cognitief, affectief en psychomotorisch leren hebben allemaal raakvlakken met elkaar, het is niet zo dat ze apart van elkaar gezien moeten worden.
Oefening 3
Iemand leert vooral van ervaringen en het overdenken daarvan. Hij kan situaties zeer goed vanuit veschillende gezichtspunten bekijken en hij kan snel verbanden leggen tussen verschillende dingen die hij heeft gezien.
Iemand met deze leerstijl wil:
- veel bekijken, veel voorbeelden zien
- vervolgens nadenken over wat hij gezien heeft
Om welke leerstijl gaat het in deze situatie?
Juist!
Een beschouwer wil eerst voorbeelden zien om vervolgens de verbanden te leggen.
Je hebt niet het juiste antwoord gegeven.
Het gaat hier om de leerstijl 'beschouwer'. Een beschouwer wil eerst voorbeelden zien om vervolgens de verbanden te leggen.