menu

Oriënteer je op de cijfers

HET RESULTAAT IS VAN ONS ALLEMAAL

Voor mij is het echt een sport om bovenop de cijfers te zitten. Elke ochtend check ik de rapportages: de omzet van gisteren, de prognose, eventuele afwijkingen en hoe kan ik dit alles verklaren? Het geeft houvast als ik de cijfers ken en snap, want dan weet ik ook waar ik als beheerder op moet sturen. Dat maakt het werk leuk en uitdagend: je wilt het toch elke keer beter doen? Het spel met de cijfers is natuurlijk niet alleen van mij, maar van ons allemaal. We werken elke dag voor tevreden gasten en mooie cijfers, maar de cijfers moeten wel kloppen. Wil je jouw locatie ook zo besturen?

Leermodule

Sturings
info
Hier leer je alles over: 
  • Contractvormen
  • Directe en indirecte kosten
  • Kostenbewust werken
  • Kengetallen
  • Inzicht in de cijfers
  • Voorraadbeheer
  • Administratie
  • Kassa en kascontrole
  • Verkoopgerichtheid stimuleren
Een locatie is gericht op winst. Klinkt misschien een beetje ongastvrij, maar zo is het nu eenmaal wel. Als een locatie verlieslatend is, zullen de deuren vroeg of laat dicht gaan. Daar heeft geen gast iets aan, natuurlijk. En jij en je collega's ook niet. Van een beheerder wordt verwacht dat de winstgevendheid van de bedrijfsvoering in de gaten wordt gehouden. Ingewikkeld? Valt best mee. Als je weet welke cijfers belangrijk zijn, wat ze betekenen en op welke manier jij er je voordeel me kunt doen is het echt een eitje. Wedden?