Gastgericht verkopen, passend bij de contractvorm van jouw locatie: hoe doe je dat precies? Het is natuurlijk niet de bedoeling om de gasten van alles aan te smeren waar ze absoluut niet om hebben gevraagd. Het geheim van gastgerichte verkoop zit ‘m in één woord: ‘meedenken’. Wie zich goed kan verplaatsen in de gast, zal tegelijkertijd gastgericht gedrag laten zien en een fijne omzet realiseren. Mooi toch?
Laura: “Ik herken nieuwe bezoekers meestal direct. Vaak stap ik er direct op af, heet ze welkom in het restaurant en vertel dan kort wat we allemaal aanbieden. Dat wordt echt gewaardeerd!”
Wilt
u ook?
20
Anderen vinden deze leermodule pittig
Het is een uitdaging om, samen met je collega´s, de verkoop op jouw locatie te behouden en te vergroten. Iedere dag opnieuw zul je ervoor moeten zorgen dat de gasten van gisteren weer naar het bedrijfsrestaurant komen. Daarnaast kun je initiatief nemen om de gemiddelde besteding per gast te verhogen.
Gasten kunnen natuurlijk zelf prima kiezen, maar wie brengt ze op ideeën? Kennis van het assortiment is een basisvoorwaarde. Een glimlach en een open houding doen de rest. Wedden?